Uitgaande van de 911 Carrera heeft Porsche de T-versie (Touring) gemaakt door enkele eigenschappen te bieden die de standaard Carrera niet kent. Zo heeft deze nieuwe versie een PSAM onderstel dat 10 mm verlaagd is. Tot in de kleinste details heeft Porsche het gewicht verlaagd. Bij het Sport Chrono Pakket wordt de stopwatch weggelaten.
Gewichtsbesparing
De zijruiten en achterruit zijn van speciaal lichtgewicht glas, de geluidsisolatie wordt deels achterwege gelaten alsmede ook de achterbank. Wie dan ook nog het Porsche Communication Management weglaat krijgt een 1.425 kg wegende sportauto. Overigens bedraagt de totale gewichtsbesparing slechts 20 kg, maar alle beetjes helpen.
Uitlaatpijpen
Uiterlijke verschillen betreffen een geoptimaliseerde voorspoiler alsmede in agaatgrijs uitgevoerde buitenspiegels. De auto rolt op 20 inch Carrera S wielen die titaangrijs zijn gespoten. Ook de 911 Carrera T logo’s zijn grijs, terwijl de uitlaatpijpen van het sportuitlaatsysteem zwart zijn. Voor de carrosserie kan worden gekozen uit zwart, lavaoranje, Indisch rood, racinggeel, wit, Miami blauw of metallic Carrarawit, diepzwart en GT-zilver.
Lussen
In het interieur voert zwart de boventoon bij de elektrisch verstelbare stoelen met Sport-Tex stof, het lederen GT-stuurwiel en ook de lussen waarmee de portieren worden geopend. De korte pook heeft een knop met rood schakelschema. Daarnaast is er een Carrera T interieurpakket verkrijgbaar met felle contrastkleuren voor gordels, stiksels en de bekledingsstof.
Winst
De nieuwe Porsche 911 Carrera T heeft de biturbo boxermotor goed voor 370 pk en 450 Nm die voor een sprintje zorgt naar 100 in 4,5 seconden. Daarin zit een winst van 0,1 seconden. Ook is er een PDK bak met dubbele koppeling verkrijgbaar. Vanaf januari 2018 is deze nieuwe versie beschikbaar vanaf 143.100 euro.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review