Opel veegt met Insignia GSi de ring schoon

Met een voorsprong van maar liefst 12 seconden op het vorige model heeft de nieuwe Opel Insignia GSi zich bewezen op de Nürburgring.

De snelste uitvoering van de nieuwe Opel Insignia moest door de makers natuurlijk over de wereldberoemde Nordschleife van de Nürburgring worden gereden om een recordtijd te zetten. Dankzij vierwielaandrijving, een 160 kg lager gewicht en 10 mm verlaagd onderstel werd de auto over het meer dan 20 kilometer lange traject gejaagd.

Zuigen

Torque vectoring zorgt ervoor dat beide achterwielen afzonderlijk kunnen versnellen, dat in tegenstelling tot een conventioneel differentieel. De auto rolt op 20 inch wielen met Michelin Pilot Sport 4S banden die zuigen aan het wegdek. En dan natuulijk de 2 liter motor van 260 pk en 400 Nm gekoppeld aan de achttraps automaat. Het resultaat, zoals gezegd 12 seconden sneller dan de zijn voorganger, de Insignia OPC.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.