Land Rover zegt toe vanaf 2020 elk nieuw model in een versie met elektrische aandrijving te gaan aanbieden. De plug-in versie van de Range Rover Sport verschijnt tegelijk met een bescheiden facelift.
Automaat
De Range Rover Sport P400e beschikt over de inmiddels bekende 2 liter viercilinder benzinemotor gekoppeld aan een achttraps automaat van ZF. Hierin is ook de elektromotor opgenomen alsmede een 7 kW oplader.
EV-modus
De auto kan als hybride worden gereden waarbij de boordelektronica bepaald wanneer het meest optimaal op stroom wordt gereden. Daarnaast beschikt de auto over een EV-modus voor volledig elektrisch rijden. Bij een volgeladen batterij haalt de auto volgens de niet realistische NEDC-norm een actieradius van 51 kilometer.
Merklogo
Het laden van de batterij duurt aan een normaal stopcontact 7,5 uur, terwijl bij een wallbox met 32 A na 2 uur en 45 minuten weer de volle capaciteit beschikbaar is. Uiterlijk kan de vernieuwde Range Rover Sport worden herkend aan LED koplampen, een gewijzigde grille en aangepaste bumper. Bij de plug-in zit de laadaansluiting achter het merklogo op de grille.
Topper
Als nieuwe topper levert Range Rover de SVR waarvan het vermogen is verhoogd van 550 naar 575 pk. Hiermee sprint de auto slechts 4,5 seconden naar de 100 km/h. De prijzen van de Range Rover Sport beginnen bij 93.975 euro voor de SD4 S. De plug-in P400e komt op 97.815 euro en de nieuwe SVR kost maar liefst 210.365 euro.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review