De nieuwe M5 onderscheidt zich duidelijk van zijn minder potente broeders met onder meer dikkere bumpers, subtiele spoilers, groter lichtmetaal en een viertal eindpijpen uit de achterbumper. De aandrijving wordt verzorgd door een 4,4 liter biturbo V8 met naar schatting 600 pk. Voor het eerst vloeien de aandrijfkrachten naar alle vier de wielen. Later vandaag trekt BMW zelf het doek van de snelste M5 aller tijden. Wordt dus vervolgd!
UPDATE:
BMW heeft nu zelf de nieuwe M5 aan de wereld gepresenteerd. Zoals verwacht levert de 4,4 liter V8 biturbomotor 600 pk. Het koppel bedraagt 750 Nm en is beschikbaar tussen 1.800 en 5.600 toeren per minuut. De M5 snelt in 3,4 seconden naar de 100 km/h en na 11,1 seconden staat er al 200 km/h op de klok. De topsnelheid is elektronisch begrensd op 250 km/h, met het optionele M Driver’s Package is 305 km/h mogelijk. De krachtsoverbrenging gaat via een speciaal ontwikkelde achttraps M Steptronic transmissie.
4WD maar ook 2WD
De M5 is voor het uitgerust met M xDrive vierwielaandrijving. Het systeem omvat een centraal differentieel met een lamellenkoppeling en verdeelt de aandrijfkrachten volledig variabel over de vóór- en achteras. Dankzij het Active M Differential in de achteras bestaat de mogelijkheid van 0 tot 100% sperfunctie en via de vijf instelbare rijmodi is zelfs volledige achterwielaandrijving mogelijk.
First Edition
Vanaf september is de nieuwe BMW M5 te bestellen. De eerste exemplaren worden naar verwachting afgeleverd in de lente van 2018. Een prijs is nog niet bekend. Wel gaat BMW een gelimiteerd aantal versies (slechts 400 stuks) leveren als First Edition, herkenbaar aan de BMW Individual Frozen Dark Red Metallic kleurstelling en een specifiek interieur.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review