Audi stuurt onderstel A8 met 48 volt aan

Langzaam geeft Audi steeds mee vrij over de nieuwe A8. Zo krijgt de auto een 48 volt elektrisch systeem voor de elektromagnetische vering.

Audi haalt bij de nieuwe A8 flexibiliteit uit het actief, elektromechanische ophangingssysteem. Dat bedient ieder wiel afzonderlijk, afhankelijk van de omstandigheden. Bij ieder wiel is hiervoor een elektromotor geplaatst die werkt op 48 volt. Camera's signaleren wegoneffenheden, zodat de auto vooraf kan reageren en de vering en demping regelt. De ophanging werkt samen met luchtvering. Daarmee is het systeem in staat zijdelingse krachten in bochten en bij accelereren en remmen te compenseren.

Vierwielbesturing

Verder krijgt de Audi A8 vierwielbesturing om een perfecte balans te kunnen bieden tussen sportiviteit en stabiliteit. Deze voorziening zorgt er ook voor dat de draaicirkel van de grote limousine kleiner is dan bij de Audi A4.

Aanrijding

Het elektronisch geregelde onderstel wordt eveneens ingezet voor optimale veiligheid. Indien een zijdelingse aanrijding onvermijdelijk is, wordt de carrosserie aan de betreffende zijde in een halve seconde tot 8 centimeter hoger gezet om de botsenergie op te vangen door de sterkste zones van de carrosserie zoals de dorpels en de vloer. De krachten op de inzittenden worden hiermee tot de helft verminderd.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.