Voorin de sporter ligt een geoptimaliseerde 2.0-liter VTEC turbomotor die goed is voor een enorm vermogen van 320 pk bij 6.500 tr/min en een koppel van niet minder dan 400 Nm tussen 2.500 en 4.500 tr/min. De 100 km/h wordt moeiteloos behaald in 5,7 seconden terwijl de topsnelheid is geklokt op 272 km/h. Honda heeft de prestaties recent op de Nordschleife getest en wist het traject in een recordbrekende 7 minuten en 43,8 seconden te rijden.
Drie rijmodi
De auto kent drie rijmodi. Voor normaal gebruik Comfort en Sport en speciaal voor op het circuit +R. Deze functies beïnvloeden de afstemmingen van de dempers, de stuurgeometrie en gasrespons. Ten opzichte van de vorige Type R is het bereik van de instelmogelijkheden van de schokdempers aanzienlijk vergroot. Met name de toevoeging van Comfort geeft de auto meer gebruiksmogelijkheden in dagelijks praktijk.
Agressief
De auto is breder, langer en lager dan al zijn voorgangers en biedt daardoor een extra agressieve uitstraling. De stroomlijn en luchtgeleiding is verder geoptimaliseerd met een vlakke vloer, achterspoiler en specifiek front voor een optimale stabiliteit bij hoge snelheden.
Groot team
Het ontwikkelingsteam was bij Honda nog nooit zo groot voor één model. Overigens ontwikkelde dit team ook de normale, nieuwe oplage van de Civic. De productie van de Type R start deze zomer in de Engelse fabriek van het merk waar ook de normale versies van de tiende generatie Civic voor de hele wereld worden gebouwd.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review