Inmiddels gaat de huidige Volkswagen Polo al weer zo’n acht jaar mee. Hoewel de auto nog altijd niet echt verouderd overkomt, is het langzaamaan tijd voor een volgende generatie. Om de strijd met de concurrentie weer volop aan te kunnen zal Volkswagen op de Frankfurt Motor Show aanstaande september de volledig nieuwe Polo onthullen.
Dynamischer
Het Britse Autocar meldt op basis van interne bronnen van VW dat de zesde generatie Polo een veel dynamischer uiterlijk krijgt dan de huidige generatie. Onderdeel daarvan is een sterker aflopende daklijn. Met het meer dynamische uiterlijk zou de Polo een grotere groep kopers aan moeten gaan spreken.
Nieuw platform
Het is niet zo’n verrassing dat de nieuwe Polo veel onderhuids techniek zal delen met de nieuwe SEAT Ibiza. Zo zal ook de nieuwe Polo op het nieuwe MQB A0-platform worden gebouwd. Voor de Polo zou het nieuwe platform ook een groei van de buitenafmetingen betekenen, wat ook weer voor meer binnenruimte zorgt.
Interieur
Binnenin zal niet alleen meer ruimte te vinden zijn, maar ook een beter kwaliteit van afwerking en materialen. In het interieur zullen naar verwachting ook invloeden zijn terug te vinden van de vernieuwde Golf. Ook op gebied van uitrusting zal de Polo meerdere zaken van de grotere Volkswagen-modellen overnemen.
Minder motoren
Om kosten te besparen zal het motorenaanbod worden uitgedund ten opzichte van het huidige, zo laat Autocar weten. De 1.2-liter benzinemotor zal waarschijnlijk komen te vervallen en de 1.4-liter zal worden vervangen door de nieuwe 1.5-liter uit de Golf. Bij de dieselmotoren zal de 1.4-liter worden vervangen door een geüpdatete versie van de huidge 1.6-liter die we uit andere modellen kennen. Verschillende motoren zullen worden voorzien van cilinderuitschakeling zoals die ook bij de vernieuwde Golf zijn intrede deed. Een deels elektrische aandrijflijn hoeven we afgezien van een mild hybridsysteem niet te verwachten. Voor sommige markten komt de nieuwe Polo ook als versie op gas.
Geen Polo R
De instapmotor zal een 65 pk sterke 1.0-liter drieclinder benzinemotor zijn. Die motor wordt ook leverbaar met 75, 95 en 115 pk. Naar het schijnt komt bovenaan de lijst een 2.0-liter viercilinder benzinemotor met een vermogen van in ieder geval 200 pk te staan, te vinden in de Polo GTI. Een Polo R komt er niet. Afhankelijk van de gekozen motor levert Volkswagen voor de transmissies een handgeschakelde vijfbak, een handgeschakelde zesbak en een altijd optionele zeventrapsautomaat.
Varianten
Hoewel er nog niets bevestigd is, zijn er geruchten dat de CrossPolo komt te vervallen. Dit in verband met een productieversie van de T-Cross Breeze Concept. Verder komt de Polo er wel weer als drie- en vijfdeurs.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review