Rond de introductie van de Up verschenen er ook enkele conceptversies voor extra varianten. Daarvan droogde de elektrische e-Up op tot een productieversie, de CrossUp werd een feit en de GT Up zal waarschijnlijk toch nog als Up GTI op de markt komen. De CargoUp is er nu dan ook toch nog gekomen, in de vorm van de Load Up. De auto komt in drie smaken: ‘gewoon’ met verbrandingsmotor, op gas en volledig elektrisch.
990 liter aan pakketjes
Bij de bestelversie van de Up is de achterbank vervangen door een vlakke laadvloer. De laadruimte biedt dan plaats aan 990 liter en 361 kg aan bagage. Om de lading goed in te kunnen delen, zijn er een scheidingsrek en sjorogen in de vloer aanwezig. De binnenkant van de auto is van extra bescherming voorzien voor de wat ruwere lading. De achterportieren blijven gewoon aanwezig, zodat je van alle kanten bij de lading kunt komen. Dat is handig in krappe straatjes en de Load Up is dan ook vooral voor stadsdistributie bedoeld.
Volledig elektrisch
Met de standsdistributie in gedachte presenteert Volkswagen de volledig elektrische variant als belangrijkste uitvoering. Technisch is de e-Load Up gelijk aan de ‘gewone’ e-Up met achterbank. Dat betekent dat je 160 stadse kilometers ver komt op één acculading en in een half uur is de accu weer voor 80% bijgeladen. De niet-elektrische versies hebben de 1.0-liter benzinemotor onder de kap. Dat zijn de ‘gewone’ Load Up en de Eco-Load Up op gas.
Uitrusting
Voorin is nog altijd plek voor twee inzittenden. Die hebben een standaarduitrusting bestaande uit onder andere automatische airco, navigatie, Maps+More-infotainmentsysteem en stoelverwarming tot hun beschikking. Via Car-Net zijn verschillende functies van de auto te bedienen en (laad)gegevens in te zien. Aan rijhulpsystemen zijn er Hill Hold en een autonome noodrem aanwezig.
Introductie
‘Bestelbusjes’ op hatchbackbasis zijn tegenwoordig vooral nog in Engeland echt populair, maar vanaf nu is er dus ook in ons land weer een te koop. De Load Up is vanaf nu te bestellen voor prijzen vanaf 10.782 euro voor de benzineversie. De versie op gas is er vanaf 13.019 euro. Tot slot heeft de e-Load Up een vanafprijs van 22.423 euro. De Load Up wordt overigens wel gewoon op geel kenteken gezet.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review