Renault ZOE: grote actieradius, lage bijtelling

In 2013 kwam Renault met de ZOE, een auto die elektrische rijden betaalbaar en realistisch maakt. Recent is de auto geüpdatet met onder andere een nieuwe batterij. Zo biedt de auto tegelijk een lage bijtelling en een grote actieradius.

Toen Renault in 2013 de ZOE introduceerde, werd de markt voor elektrische auto’s verrijkt met een betaalbaar alternatief dat bovendien ook dagelijks inzetbaar is. De auto biedt plaats aan vier personen. Door een volume van 338 tot 1.225 liter is er ruimte zat voor bagage. Met een NEDC-actieradius van 210 kilometer blijven er ook in de praktijk genoeg kilometers over voor de gemiddelde automobilist.

Grote actieradius

Voor wie die afstand toch te kort is, is er nu goed nieuws. De Renault Zoe is geüpdatet met onder andere een nieuwe batterij die de officiële actieradius vergroot naar maar liefst 400 kilometer volgens de NEDC. Daarmee blijven er ook in de praktijk genoeg kilometers over voor de zakelijke veelrijder (270 tot 300 km afhankelijk van de gekozen versie). Ondanks de nieuwe batterij blijft de Renault Zoe betaalbaar.

4% bijtelling

De betaalbaarheid wordt extra vergroot doordat de Renault Zoe dankzij zijn volledig elektrische aandrijflijn als een van de weinige auto’s nog kan profiteren van een voordelig bijtellingspercentage van 4%. Met de nieuwe bijtellingsregeling die dit jaar inging is dat zeker geen vanzelfsprekendheid meer.

Aantrekkelijkste optie

Of je nou volledig elektrisch wilt rijden om het milieu of de bijtelling: met de ZOE biedt Renault op dit moment de aantrekkelijkste volledig elektrische auto op de markt. Met de actieradius van 400 kilometer NEDC hoef je niet meer bang te zijn dat je de eindbestemming niet haalt. Daarnaast is de ZOE met een vanafprijs van 22.490 euro en leaseprijzen vanaf 315 euro per maand nog altijd een betaalbare auto.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.