Het recept van de Cross Up is met de facelift niet veranderd, dus daar kunnen we kort over zijn. Hij ziet er ten opzichte van de standaard Up weer wat stoerder uit en heeft daarbij weer iets meer bodemvrijheid. Anderhalve centimeter om precies te zijn. Net als de standaard Volkswagen Up is de gefacelifte Cross-variant voorzien van nieuwe bumpers en lichtunits. Van de gefacelifte achterkant is nog geen beeld, maar de wijzigingen zullen ook daar niet schokkend zijn, net als bij het standaardmodel; denk aan een chromen sierlijst en donkere achterlichten. De Cross Up heeft standaard bochtverlichting en 16-inch velgen van het model Kalamata.
Opties
In het interieur krijg je standaard lederen bekleding met speciaal ‘Cross-motief’ en verder is er oranje sfeerverlichting. Op de optielijst zijn drie nieuwe kleuren te vinden, samen met enkele nieuwe optiepakketten. De belangrijkste daarvan is het Roof Pack, waarmee je altijd een grijs gespoten dak krijgt en getinte achter- en zijruiten.
Prijs en prestaties
Onder de kap zit altijd de 1.0 driecilinder die ook in de standaard Up te vinden is. Bij de Cross levert die naar keuze 75 of 90 pk, waarbij die laatste de Up in 10,8 seconden naar de 100 km/h laat sprinten. Het prijskaartje van de gefacelifte Cross Up is ook al bekend, met de kanttekening dat dat het Duitse prijskaartje is. Dat vermeldt een vanafprijs van 14.250 euro. In Nederland zal dat waarschijnlijk helaas iets hoger uitvallen.
Update: Nederlandse prijs!
Inmiddels is de ook het Nederlandse prijskaartje bekendgemaakt. De prijs is in Nederlands inderdaad iets hoger, namelijk 16.235 euro. Voor het Nederlandse motorenaanbod geldt dat de basismotor de 1.0 benzinemotor is met 75 pk. Optioneel is die motor er ook met BlueMotion met automaat. De andere motorenoptie is de 1.0 TSI turbomotor met 90 pk.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review