Nieuwe varianten
Na de introductie van de nieuwe E-Klasse sedan volgde de Estate, vervolgens was de Mercedes-AMG E 43 met zescilinder aan zet en toen kwam de stoere Estate All-Terrain in het daglicht. Nu is het de beurt aan het topmodel van AMG; de E63. Hij komt in twee versies, voluit respectievelijk de Mercedes-AMG E 63 4Matic+ en E 63 S 4Matic+. In beide versies krijg je een 4.0-liter V8 die in de S-variant 612 pk levert. Daarmee is het de krachtigste motor die ooit in een E-Klasse is gemonteerd. Bij de ‘gewone’ E AMG moet je het met 571 pk doen. Om het verbruik een beetje binnen de perken te houden, is het blok wel voorzien van cilinderuitschakeling.
4WD en Drift Mode
De sprint naar de 100 km/h gaat bij de S-variant in slechts 3,4 seconden en daarmee wint de E het van zijn directe concurrenten. De ‘gewone’ AMG doet dit in 3,5 seconden, wat nog steeds erg vlot is. De topsnelheid is voor beide versies zoals gebruikelijk begrensd op 250 km/h. Als je dat niet snel genoeg vindt, kun je op de optielijst het AMG Driver’s Package aanvinken. Dan wordt de elektronische begrenzer verwijderd en stoom je door tot de 300 km/h. Tijdens de lancering wordt de transmissie verzorgd door een negentraps sportautomaat. Die is gekoppeld aan een natte wegrijkoppeling, een primeur. De 4Matic vierwielaandrijving is voor de auto volledig opnieuw ontwikkeld. De koppelverdeling is nu variabel, zodat er altijd optimale tractie is. Bij de S-uitvoering krijg je er ook Drift Mode bij, waardoor je makkelijker een spectaculaire en gecontroleerde drift kunt neerzetten.
Introductie: Los Angeles
De Mercedes-AMG E 63 (S) 4Matic+ zal op de aanstaande Los Angeles Auto Show gepresenteerd worden. Na de jaarwisseling kun je hem vervolgens bestellen, waarna je hem in maart 2017 geleverd krijgt.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review