Laat je niet misleiden door het zeer compacte uiterlijk, de nieuwe Ignis heeft ongeveer hetzelfde formaat als het oude model dat van 2001 tot 2006 in ons land te koop was. Zoals we al een tijdje weten gooit de nieuwe Ignis het over een retro-boeg, met verschillende verwijzingen naar oudere modellen, met name de SC 100 GX van eind jaren ’70.
Eén motor
Wat we ook al wisten is dat het motorenaanbod beperkt is met alleen een 1.2 DualJet die 90 pk levert. Wel heb je nog de keus om daar hybridetechniek aan toe te voegen. Optioneel is er ook een automatische AGS-transmissie leverbaar. Afhankelijk van de uitvoering staat er ook AllGrip vierwielaandrijving op de optielijst.
Licht
Mede door het lichte platform waar de auto op is gebouwd, is de auto de lichtste in zijn klasse. Suzuki belooft dat dat platform ook voor een zuinig verbruik en goede rijeigenschappen zorgt. Op gebied van veiligheidssystemen heeft de auto onder andere Dual Camera Brake Support.
Naar eigen smaak
Net zoals enkele van zijn (toekomstige) concurrenten is ook de Ignis op allerlei manieren naar eigen smaak aan te kleden. Zo kan het dak bijvoorbeeld in contrasterend zwart worden uitgevoerd. Zoals op de foto’s is te zien, komt de carrosseriekleur ook terug in interieurdetails. In het interieur is de achterbank verschuifbaar, zodat je kunt kiezen voor meer beenruimte of juist meer plaats voor bagage. Beeld van het Europese interieur is er nog niet, maar als je het Japanse dashboard gespiegeld inbeeldt kom je een heel eind.
Volgend jaar
We weten nu ook wanneer we de auto in de showroom kunnen verwachten. Dat wordt januari 2017. Voor die tijd kun je hem uitgebreid bekijken op de autoshow van Parijs.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review