Kleinere diesel voor Range Rover Sport

De Range Rover Sport is voortaan verkrijgbaar met een 2,0 liter viercilinder turbodiesel. De motor levert 240 pk en vervangen de TDV6 zescilinder diesel.

Volgens Land Rover maakt de nieuwe tweeliter Ingenium turbodiesel - met een koppel van 500 Nm - de Range Rover Sport wendbaarder en reageert de motor feller op het gaspedaal. Dat is onder meer te danken aan de sequentiële turbotechniek met twee in serie geschakeld turbocompressoren. Het verbruik is volgens het Britse merk 10 procent lager dan met de TDV6 en bedraagt nu 6,2 liter per 100 kilometer. De Range Rover Sport SD4 is al te bestellen voor 83.364 euro.

De 550 pk sterke 5,0 liter V8 compressormotor blijft de topversie in de Range Rover Sport SVR, daaronder vinden we de 510 pk 5,0 liter V8, de 4,4 liter SDV8 diesel met 339 pk en de 3,0 liter SDV6 met 306 pk. 

Tablet

Voor alle versies is vanaf nu een nieuw infotainmentsysteem beschikbaar met een 10 inch aanmaakscherm. Het heeft tal van nieuwe functies en laat zich bedienen als een tablet. Er zijn tal van apps en connectiviteitsfuncties beschikbaar en in combinatie met een smartphone kan de gebruiker met InControl Remote Premium allerlei functies van de auto op afstand bedienen, zoals vergrendeling, brandstofvoorraad en de airconditioning. 

De Range Rover Sport is voor modeljaar 2017 ook leverbaar met allerlei hulpmiddelen voor autonoom rijden. Met Advanced Tow Assist is het mogelijk om de auto zelfstandig te laten manoeuvreren met een aanhanger en Blind Spot Assist houdt de dode hoeken in de gaten. De Intelligent Speed Limiter beperkt de mogelijke snelheid na het lezen van verkeersborden.

Tot slot is de Range Rover Sport voortaan in 19 kleuren te krijgen en de designpakketten zijn subtiel aangepast.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.