1. Succesvolle voorgangers
De geschiedenis van de Giulia begon al in 1962 toen de eerste generatie de weg op ging. Ook in die tijd maakte de Giulia furore met zijn sportieve genen in een stijlvolle sedanverpakking. Anno 2016 bouwt de Giulia verder op het succes van voorgangers die niet onvermeld mogen blijven; de 156 en de 159. Met die modellen beleefde ook zakelijk rijdend Nederland de merkwaarden van Alfa Romeo en inmiddels weten ‘Alfisti’ ze heel goed op waarde te schatten.
2. Motorversies die er toe doen
De Giulia gaat aan de bak in een segment waar veelal dieselmotoren de dienst uit maken. Alfa Romeo zet de 2.2 liter diesel startklaar in drie uitvoeringen; 136/150/180 pk. Ongeacht de motorversie vallen ze in de 21% bijtellingscategorie die voor de zakelijke rijder interessant is. De liefhebber die kiest voor een benzineversie heeft keuze uit de Koning der Alfa’s, de Giulia Quadrifoglio met 510 pk en de Giulia 2.0T met 200 pk. Voor minder doen de Italianen het gewoon niet en dat is toch wel lekker met achterwielaandrijving…
3. Gratis lederen bekleding
Alfa Romeo weet als geen ander wat emotie is. De Giulia verleidt ons niet alleen met de juiste motoren, oogstrelend design, achterwielaandrijving en een rijke historie maar doet daar nog een schepje bovenop met gratis lederen bekleding op de Giulia Business, Business Super of Super uitvoeringen. Snelle beslissers worden namelijk tot 31 oktober beloond voor iets wat ze eigenlijk gewoon willen hebben, maar niet altijd de knip voor opentrekken. Logisch, want dat kost je normaal 1995 euro.
4. Scherpe prijzen
Over prijzen gesproken; zo kostbaar is de Giulia nou ook weer niet. De prijslijst begint bij 39.450 euro voor de 200 pk sterke 2.0T met standaard achttrapsautomaat en de 2.2 diesel is er vanaf 39.950 euro. Zelfs de 180 pk sterke Giulia 2.2 Eco Business Super staat voor minder dan 45 mille te boek, terwijl op elke Giulia 16 inch of 17 inch lichtmetaal, automatisch geregelde airco, cruise control, een infotainmentsysteem met 6.5 inch touchscreen en een batterij aan de laatste veiligheidssystemen standaard is. Not bad!
5. DNA van Quadrifoglio in elke Giulia
Het liefste wil Alfa Romeo iedereen wel een Giulia Quadrifoglio met 510 pk gunnen. Het merk weet die utopie ten dele waar te maken. De Giulia is ten eerste ontwikkeld als het Quadrifoglio-topmodel en van daar uit zijn de andere uitvoeringen ontstaan. Het resultaat is dat Alfa weet vast te houden aan de ideale 50/50 gewichtsverdeling voor een ijzersterke wegligging. Ook zijn de vier- en zescilindermotoren uit aluminium vervaardigd en gaat elk exemplaar op pad met een carbon aandrijfas. Binnenin de Giulia vind je een start/stop knop op het stuur en de Alfa DNA-selector om het karakter van de auto naar wens nog sportiever af te stemmen.
Tijd voor een proefrit?
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review