i-Cockpit
Onlangs onthulde Peugeot de nieuwe generatie i-Cockpit en daarmee gaf het merk eigenlijk al een voorproefje van het interieur van de nieuwe 3008, dat lekker opgeruimd is, een instelbaar digitaal instrumentarium heeft, een kleiner stuur bevat en slechts met een 8 inch TFT-scherm en een paar schakelaars te bedienen is. Ook slim; de passagiersstoel is neerklapbaar zodat voorwerpen van maximaal drie meter vervoerd kunnen worden. De standaard bagageruimte meet 520 liter en loopt op naar 1580 liter.
Mondiaal
Het exterieur bleef nog even geheim, maar getuige de facelift van de 2008 en de intentie om meer SUV’s te introduceren is het geen verrassing van de 3008 ook een stuk stoerder is geworden. Bovendien is er meer vraag naar SUV’s en verkoopt zo’n auto wereldwijd goed. De 3008 gaat mondiaal!
Lichter
De tweede generatie groeide met 8 centimeter en heeft 22 centimeter bodemvrijheid.
Niet te zien maar wel te merken is het EMP2-platform waarop de nieuw 3008 is gebaseerd. Daarmee is de nieuwe generatie 100 kg lichter en zijn de rij-eigenschappen nog beter, hoewel de 3008 daar al punten mee scoorde. Vierwielaandrijving is helaas niet mogelijk maar Peugeot biedt wel Advanced Grip Control als uitgebreide tractieregeling, in combinatie met 18 inch M+S banden.
Ook nieuw in de komst van Hill Assist Descent Control en andere assistentiesystemen zoals dodehoekdetectie, grootlichtassistent, rijstrookhulp, parkeerhulp met 360 graden camera, verkeersbordherkenning, adaptieve cruise control en de Active Safety Brake noodrem met Distance Alert.
Comfort
Op gebied van comfort innoveert Peugeot met massagefuncties in de stoelen voor de bestuurder en bijrijder, een exclusief audiosysteem van Focal, inductieladen voor smartphones, het panoramische schuif-/kanteldak met LED-omranding, de handsfree te bedienen achterklep en het nieuwste Connect 3D-navigatiesysteem.
Zuinig!
Onder de motorkap zet de 3008 zijn beste beentje voor met de laagste CO2-uitstoot in zijn vermogenscategorie. Aan de start staat de PureTech 130 (115 g/km CO2) met zesbak of automaat en de 1.6 e-THP 165 pk met automaat (129 g/km CO2). Dieselen kan met de BlueHDi 120, 150 of 180, ook met zesbak of automaat.
Introductie
Peugeot stelt de nieuwe 3008 aan het grote publiek voor op de Autosalon van Parijs, waarna hij in oktober op de markt komt. Prijzen zijn nog niet bekend.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review