400 pk
De vorige BMW 750d was voorzien van de 3.0 liter zescilinder diesel met drie turbo’s, die ook al een statement mocht maken in de M550d en X5/X5 M50d. Met 381 pk en 740 Nm was dat al bepaald geen stakker. Voorzien van twee lagedruk en twee hogedruk turbo’s kan de nieuw ontwikkelde drieliter aan de bak met 400 pk/760 Nm. Geen wonder dat BMW net als Mercedes de achtcilinderdiesel vaarwel heeft gezet…
xDrive
Wanneer de krachtpatser BMW 750d geleverd gaat worden is nog niet bekend. Wel is al duidelijk dat de Duitsers altijd voorzien in xDrive vierwielaandrijving zodat al die kracht ook de weg naar het asfalt kan vinden. De 0-100 tijd van 4.5 seconden zal menig sportwagen het schaamrood op de kaken zetten, maar in topsnelheid regelt BMW de powerdiesel keurig af op 250 km/u.
UPDATE: prijzen
De nieuwe quad-turbodiesel van BMW staat nu in de prijslijst. BMW prijst de topdiesel met 400 pk als 750d xDrive op 122.066 euro. Wil je de versie met lange wielbasis, dan kost de 750Ld xDrive 126.473 euro. Daarmee blijft de zescilinder iets onder de prijs van de 750i xDrive op benzine, want die is er vanaf 132.353 euro. Maar dan heb je wel een V8. Zakelijk gezien is de nieuwe 740e plug-in hybride de beste deal, voor 93.500 euro biedt BMW een plug-in hybride met 326 pk en 15% bijtelling. Met de nodige opties is deze BMW de duurste viercilinder van Nederland.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review