Looks
Het 2017-model van de GT-R zoals hij nu is gepresenteerd op de New York Auto Show vertegenwoordigt de meest ingrijpende facelift sinds de introductie van het model in 2007. Terwijl de neus iets is opgepoetst met een V-motion familiegrille en aangepaste bumperpartij voor betere stroomlijn en koeling, bleef de achterkant vrijwel identiek. De 20 inch wielen zijn wel nieuw. Het interieur is dit keer rigoureus opgewaardeerd, met minder knoppen, 8-inch touchscreen en een vers sportstuur als kers op de taart.
Techniek
Maar dan….de techniek. De 3.8 V6 bi-turbo is opnieuw opgestookt en levert nu 570 pk in plaats van 550 pk. Het koppel van de zescilinder steeg naar 633 Nm terwijl ook de zestrapsautomaat is verfijnd. De schakelpaddles vind je tegenwoordig aan het stuur in plaats van aan de stuurkolom. Titanium uitlaatdempers geven de GT-R een nog feller geluid, maar Nissan maakt ook melding van ‘Active Sound Enhancement’. Als dat maar geen speakers zijn…(helaas wel).
Onderstel
Meer kracht en betere looks gaan bij Nissan niet samen zonder aanpassingen aan het onderstel. De techneuten hebben de carrosserie nog stijver gemaakt, de wielophanging aangepast en de demping comfortabeler(!) gemaakt. Je zou er bijna elke dag in gaan rijden. We geven je geen ongelijk!
Verkoop
De vernieuwde Nissan GT-R is leverbaar vanaf komende zomer. De eerste bestellingen worden vanaf volgende maand genoteerd, maar prijzen zijn nog niet bekend.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review