Langer, lager
Ten opzichte van de GLC is de GLC Coupe iets lager (-4cm), maar ook langer (+8cm). Door de voorruit vlakker te plaatsen en de dakhoogte te reduceren staat de nieuweling sportiever op het netvlies. De grotere overhang achter, 20 inch wielen (bekend van de GLE) maakt de carrosserie ook beter geproportioneerd dan de GLE Coupe. Je kunt de nieuwste Mercedes ook verder herkennen aan de koplampen, die andere dagrijverlichting heeft dan de gewone GLC.
Iets later als plug-in hybride en AMG
Onder de motorkap zijn er geen verrassingen; de reguliere viercilinders 220d, 250d en 250 staan aan de start, later gevolgd door zescilinders (ook als diesel) en de 43 AMG versie, eveneens met zespitter. Zijn 3.0 V6 bi-turbo vormt het voorlopige topstuk met 367 pk. De komst van een plug-in hybride GLC Coupé 350 e met 320 pk en vierwielaandrijving volgt ook in 2016, al leert een blik op de bagageruimte dat er bij plaatsing van een accupakket helemaal weinig laadcapaciteit overblijft. Op de achterbank is het in de GLC Coupe overigens wel goed toeven; de hoofd- en beenruimte is keurig.
Comfort
Op gebied van comfort pakt de GLC Coupe desgewenst uit met Air Body Control luchtvering of Dynamic Body Control met adaptieve demping. Hoe dan ook is de Dynamic Steering besturing nog directer dan zijn conventionele broer.
De nieuwe GLC Coupe staat vanaf de zomer in Nederland. Snelle beslissers hebben de mogelijkheid de nieuwkomer in de Edition1 uitvoering te bestellen met speciale uitrustingskenmerken.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review