De Navara evolueert met zijn uiterlijk en krijgt als Double Cab een 5-link achterwielophanging in plaats van bladveren. Het scheelt 20 kg op de weegschaal en maakt de Japanse pick-up comfortabeler. De King Cab heeft verbeterde ophanging met bladveren, maar ook de draaicirkel is verkleind. Nog altijd mag elk exemplaar 3500 kg trekken en worden de krachten over vier wielen naar de weg gebracht.
Meer (veiligheids)uitrusting
Weer nieuw voor de Navara is een nieuwe reeks veiligheidssystemen dat naast ABS, ESP en Hill Descent Control intrede doet; het gaat om Hill Assist, Forward Emergency Brake en knie-airbags. Afhankelijk van de uitvoering komen daar nog differentieelblokkering, 18 inch velgen, LED-koplampen, 360 graden camera, navigatie en treeplanken bij.
Biturbo
Onder de motorkap ligt wat Nissan betreft altijd de 2.3 liter dCi biturbodieselmotor met 160 of 190 pk, gekoppeld aan een zesbak of zeventrapsautomaat. De nieuwe viercilinder gaat 24% zuiniger met de diesel om en staat nu aan kop in het segment op gebied van brandstofefficiëntie.
Prijzen en uitvoeringen
Wanneer de Nissan Navara in januari naar Nederland komt, kost hij minimaal 23.450 euro (Chassis Cabine), 23.615 euro (King Cab) of 26.030 euro (Double Cab) exclusief BTW en BPM. Die laatste is vooralsnog alleen op geel kenteken leverbaar en kost dan 41.577 euro. Nissan levert op verzoek ook een verlengde Navara op grijs kenteken, waarvoor je 31.830 euro (zonder belastingen) betaalt.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review