Lexus LF-LC is de LS van de toekomst

Lexus kijkt op de Tokyo Motor Show 2015 uit naar de nieuwe LS-generatie. Hoe? Met de LF-FC 4 deurs Gran Turismo, voorzien van brandstofcel en veel vooruitstrevende techniek zoals elektromotoren in de voorwielen en bediening met handgebaren.

Studiemodellen zijn meestal toekomstvoorspellers. De 5.30 meter lange LF-FC concept car in Tokyo windt er geen doekjes om op het gebied van design; de ontwerpers geven de ‘LS van de toekomst’ veel meer het silhouet van een Gran Turismo. En daar horen relatief lichte 21 inch wielen bij, afgewerkt met kunststof opgebouwd uit polymeren en versterkt met carbon fibre reinforced plastic (CFRP).

 

Waterstof

Het DNA van de limousine is ook vernieuwend. De Japanners zetten de limousine van de toekomst in de schijnwerpers met een sterke brandstofcel aandrijflijn, gevoed door waterstof. Bijzonder is ook dat de LF-LC op achterwielen is aangedreven door de brandstofcel, terwijl de voorwielen ieder hun eigen elektromotor hebben. Zo hebben we de realisatie van vierwielaandrijving nog niet eerder gezien. Tot welke prestaties de aandrijflijn in staat is, maakt Lexus niet bekend.

Handgebaren

Het bedienen van klimaat- en audiofuncties is door Lexus makkelijk gemaakt met handgebaren. Een klein holografisch beeld bij de middenconsole geeft aan waar precies het systeem handgebaren kan uitvoeren. Het aanraken van toetsen of schermen is dus niet meer nodig. 

 

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.