Ford: automaat voor benzine, Powershift voor diesels

De intrede van de Powershift automaat lijkt bij Ford weer op zijn retour. Vanaf nu combineert het merk de benzinemotoren met een conventionele zestrapsautomaat en krijgen diesels de snel schakelende Powershift met dubbele koppeling.

De Powershift automaat was bij zijn introductie in 2008 bedoeld als prestatieverhogend en efficiënt type automaat. Een automatische transmissie met de lusten, maar zonder de lasten. De directe concurrent van Volkswagens DSG kon zo in verschillende modellen aan de bak, tot aan zelfs de Fiesta met 1.0 EcoBoost benzinemotor.

In de Focus doet bij die driecilindermotor echter een conventionele zestrapsautomaat intrede. Goed nieuws; het meerverbruik van de automaat is net zo klein als dat van de Powershift bij de Fiesta. Ford richt zich met de Powershift automaat nu vooral op de 1.5 TDCi 120 pk en de krachtige 2.0 TDCi 150/280/210 pk dieselmotoren, te vinden in de Focus, C-MAX, Kuga, S-MAX, Galaxy, Mondeo en nog te introduceren Edge.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.