Alfa Romeo Giulia QV speelt krachtig opwarmertje

Alfa maakt in Frankfurt een krachtig optreden met de nieuwe Giulia Quadrifoglio. Op de ‘leasevriendelijke’ versies is het nog een half jaar wachten, maar met deze 510 pk sterke beul proeven we vast voor.

De nieuwe Giulia moet net als de 4C de ware identiteit van Alfa Romeo ademen. Daarom presenteert het merk op de IAA eerst de allerdikste QV-versie met 510 pk sterke 2.9 liter zescilinder turbomotor. Je ziet de sportiviteit er vanaf druipen; de rode startknop op het stuur, de koolstofvezel kuipstoelen, het zwarte lichtmetaal en de actieve splitter in de voorbumper, op niets lijkt te zijn bespaard. Fraai is ook gladde display van het infotainmentsysteem, dat in het dashboard naadloos overloopt. Wel jammer dat we via een handmatig te dimmen binnenspiegel naar achteren moeten kijken.

Concurrentie

Met zes exemplaren op de stand zetten ze de concurrentie van BMW (M3) en Audi buiten spel als het gaat om pk’s, acceleratietijden (0-100: 3.9 sec) en topsnelheid (308 km/u). De Mercedes C 63 AMG S heeft hetzelfde vermogen en staat voor hetzelfde prijskaartje in de showroom: 108.000 euro. De nieuwe Giulia QV is eind dit jaar bestelbaar.

Leaseversies

Over de doorsnee versies van de Giulia zwijgt Alfa Romeo nog even. We verwachten een belangrijke rol voor de 2.2 MultiJet II diesels met 185 of 200 pk om ook zakelijk van betekenis te zijn. En wat dacht je van een zescilinder? Meer informatie daarover volgt later.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.