Zuiniger dan Yaris
Nee, de Prius is zoals hij nu wordt voorgesteld geen plug-in hybride. Het een sluit het ander niet uit, maar Toyota vindt een gewone hybride eigenlijk praktischer. Bovendien blijkt de nieuwe Prius nog grotere stappen te maken in verbruik dan voorheen. Welke stappen dat zijn is nog niet bekend, maar de vierde generatie duikt in ieder geval onder de Yaria hybrid (3.5l/100km) zodat de nieuwe Prius de zuinigste hybride ter wereld is. Ook op snelwegtempo belooft de hybride aanzienlijk zuiniger te werken.
Nieuw platform
Naast een nieuw design en het rode kleurtje staat de Prius ook op een nieuw platform, dat de auto een lager zwaartepunt geeft. Ook zijn verschillende componenten opnieuw ingedeeld ter gunste van de gewichtsverdeling. De nieuwe Prius rijdt daardoor stukken dynamischer en is – door verbeterde techniek en isolatie – ook stiller. Zeker tijdens accelereren. Niet onbelangrijk is het NiMH accupakket; in de nieuwe Prius valt het kleiner uit maar werkt het nog beter. Toyota biedt de Prius van 2016 ook meer ruimte voor veiligheid, want met het beschikbare voetgangersdetectie, Adaptive Cruise Control (ACC), Pre-Collision System (PSC), Lane Departure Alert (LDA), Automatic High Beam (AHB) en Road Sign Assist (RSA) is de Japanner weer helemaal up-to-date.
IAA Frankfurt
Alle definitieve details horen we pas op de IAA Frankfurt. Daar staat dan ook hybride crossover Toyota C-HR Concept, die zijn werelddebuut beleeft.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review