Blijkbaar zijn ze in Ingolstad van mening dat de Audi S8 in standaarduitvoering met 520 pk nog iets te braaf is. De S8 plus mag baas boven baas spelen in het gamma en dus komt de limousine met 605 pk en 700 Nm uit zijn 4.0 liter TFSI voorrijden. In de overboost functie staat zelfs 750 Nm trekkracht paraat. Met deze cijfers heeft de S8 plus de meeste pk’s in handen ten opzichte van de andere Audi (RS-)modellen. Slechts de Mercedes S65 AMG heeft nóg meer vermogen en Newtonmeters in de aanbieding, maar is daarmee niet sneller.
Dynamic Package
Die extra spierballen zijn sterk genoeg om de A8 in 3.8 seconden naar 100 km/u te laten bulderen. Standaard maakt de begrenzer er bij 250 km/u een eind aan, maar tegen bijbetaling is het feest pas bij 305 km/u afgelopen. Die extra snelheid en kracht is niet alleen bereikt door de turbodruk te verhogen, want Audi meldt ook de geometrie van de turbo en de uitlaat te hebben aangepast. De verhoogde topsnelheid zit verpakt in het Dynamic pakket en omvat verder nog keramrische remschijven en een uitlaat die nog meer van zich laat horen.
Zwart thema
Net als de ‘gewone’ S8 wordt de S8 plus geleverd met Quattro vierwielaandrijving, een sportdifferentieel, adaptieve sportluchtvering en dynamic steering. In Duitsland rolt de S8 plus standaard op nieuw ontwikkelde 21 inch wielen en matrix LED-verlichting, maar specificaties en prijzen voor de Nederlandse markt worden nog bekend gemaakt.
De S8 plus is in ieder geval te herkennen aan de in carrosseriekleur gespoten spoiler aan de achterzijde, de achterlichten achter rookglas en de zwarte raamlijsten. Ook zijn delen van de luchtinlaat en diffuser met koolstofvezel afgewerkt en zien we een hoogglans zwarte single frame grille. Maar let op: op speciaal verzoek kan de S8 plus ook met de looks van de S8 worden geproduceerd. In het interieur heerst een zwart thema met leder, alcantara en (rode) stiksels.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review