Topuitvoering
Officieel is het de opvolger van de 155, de 156 en de 159, maar waar die auto's voor- of vierwielaandrijving hadden, krijgt de Giulia achter- of vierwielaandrijving. Alfa wil namelijk terug naar de basis. De focus moet op rijplezier komen te liggen en om dat duidelijk te maken stellen de Italianen nu meteen het topmodel voor. De Giulia Quadrifoglio is met zijn V6 turbomotor met 510 pk, carbonkeramische remmen en 0-100 km/h van 3,9 seconden meteen een serieuze concurrent voor de BMW M4 en de Mercedes-AMG C 63 S, maar ook voor de Maserati Ghibli waar de Alfa op gebaseerd is.
50:50
Alfa Romeo heeft ervoor gezorgd dat de gewichtverdeling van de Giulia zo optimaal mogelijk is (50:50). Om daarvoor te zorgen heeft Alfa bijvoorbeeld de motor zo ver mogelijk naar achteren geplaatst. Hierdoor is de overhang aan de voorkant bijzonder kort.
Frankfurt
Nu moeten we het nog even doen met het topmodel, maar in Frankfurt toont Alfa vervolgens de uitvoeringen die voor de aantallen moeten gaan zorgen. Hij krijgt zowel vier- als zescilinder motoren, die allemaal gemaakt zijn van aluminium. Weer om het gewicht op de vooras zo laag mogelijk te houden. Op 17 september weten we meer...
Concurrentie
De Giulia komt volgend jaar in een felbevochten segment. Hij moet het onder andere op gaan nemen tegen de nieuwe Audi A4, de Mercedes-Benz C-Klasse, de BMW 3-Serie en de Jaguar XE. Al die modellen zijn of de laatste twee jaar geïntroduceerd, of gefacelift.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review