Aantallen
De EcoBoost zal in ons land het leeuwendeel van de verkoopcijfers op zich gaan nemen. Het prijsverschil met de V8 is namelijk - bedankt Den Haag - enorm. De Mustang met viercilinder begint bij 47.600 euro, terwijl voor een achtcilinder minimaal het dubbele kost: 98.700 euro.
Met 317 pk en 432 Nm is het allerminst behelpen, maar er moet ook 1.715 kg aan massa in beweging worden gezet. Hij sprint op papier in 5,8 seconden naar de 100 km/h en dat geloven we na een aantal sprints wel. Toch voelt onze Mustang Convertible op geen moment over de top. Het is eerder goed in verhouding. In tussensprints is hij wel behoorlijk vlot.
Geluid
Het geluid van de viercilinder wordt aangevuld door speakergeluid. Een soort Boxer-roffel klinkt uit de speakers bij stevig accelereren. Dit hadden we persoonlijk liever niet gehad. Ford had wat ons betreft beter een klep in de uitlaat kunnen bouwen. Er zijn immers behoorlijk wat voorbeelden te bedenken van lekker klinkende viercilinders. Kuch, Alfa 4C, kuch.
Sturen
De Mustang die wij rijden, heeft 255 brede 19 inch wielen. Standaard voor de Europese exemplaren. Het staat hem goed en levert behoorlijke grip op. Grip die hij overigens pas bij zeer snelle doordraaiers een beetje verliest. Toch is het meer een cruiser dan een die-hard sportwagen. Het Amerikaanse veercomfort is er nog steeds en dat past goed bij de auto. Lange afstanden zijn dan ook geen probleem.
Morgen gaan we door, maar dan met de 5,0 liter V8 in de Fastback.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review