Een nieuw gezicht, LED-mistlampen en LED-achterlichten geven de i40 een frisse look. De kwaliteitsbeleving in het interieur naar een hoger plan getild dankzij verbeterd materiaalgebruik en pianolakzwarte inleg. Nog altijd biedt de i40 Wagon 553-1719 liter bagageruimte en is het dus een flinke slokop.
Twee diesel en één benzine
Onder de kap zijn de motoren bijgewerkt naar de Euro6-emissienorm en vinden we de 1.6 GDI 135 pk benzine en de 1.7 CRDi diesel (115/136 pk). Daardoor is de 1.7 CRDi 115 pk ook zuiniger geworden en voldoet hij nu precies aan de grens voor 20% bijtelling, want zijn CO2-uitstoot bedraagt 110 gram. De meest krachtige dieselversie wordt gekoppeld aan een nieuwe zeventrapsautomaat met dubbele koppeling.
Business Edition
Hoewel de i40 Wagon in de boeken gaat vanaf 29.995 euro voor de 1.6 GDI, is de dieselende Business Edition voor 31.495 euro de meest interessante. Naast nieuwe, geïntegreerde navigatie, een achteruitrijcamera, Bluetooth, Digitale radio (DAB+), automatische airco en 16 inch velgen levert Hyundai dan ook stoelverwarming voor, parkeersensoren voor en achter, het Lane Keeping Assist System en een automatisch dimmende binnenspiegel.
i-Catcher
Naast de uitvoering speciaal voor de zakelijk rijder heeft Hyundai de i40 ook als i-Catcher. Die begint bij 36.995 euro met de 115 pk sterke diesel en kost 43.495 euro als het de ‘High Power’ variant met die automaat mag zijn. Deze topversie komt met nog meer luxe zoals xenonverlichting, lederlookbekleding, audio met 10 speakers en een elektrisch bediende achterklep. Prijzen van de sedan volgen later.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review