Meer ruimte
In het segment van de grote MPV’s speelt Ford op safe; de nieuwe Galaxy is niet radicaal anders vormgegeven dan zijn voorganger. Ford legt de focus op maximale ruimte en praktisch gemak en komt nieuw ontworpen zitplaatsen (7 stuks), waarbij bestuurder en bijrijder van multicontourstoelen met massagefunctie kunnen genieten. De stoelen van de achterpassagiers laten zich met een druk op de knop neerklappen. De derde zitrij komt met diezelfde knop ook weer omhoog. Dankzij het verbeterde meubilair kon ook de hoofdruimte achterin toenemen.
Meer comfort
Meer comfort en nog betere rij-eigenschappen zijn er voor de Galaxy dankzij de nieuwe ophanging achter, het debuut van Adaptive Steering en de adaptieve demping. Verder doen systemen zoals adaptieve LED-verlichting, een Front Split View Camera, parkeerhulpjes, een intelligente snelheidsregelaar en Pre-Collision Assist met voetgangersdetectie een duit in het zakje. Net als in de Mondeo profiteert de Galaxy ook van verbeterde klimaatregeling die sneller en stiller aan het werk gaat. SYNC infotainment en stuurvewarming zijn eveneens van voorgenoemde geleend.
Meer vermogen
Onder de kap staat de 1.5 EcoBoost (160 pk) en 2.0 EcoBoost benzine (240 pk) ten dienst voor actie, het dieselpalet pakt aan de top uit met de 210 pk/450 Nm bi-turbo 2.0 TDCi. Andere dieselvarianten zijn er met de 120, 150 of 180 pk 2.0 TDCi.
We verwachten de nieuwe Galaxy rond de zomer in Nederland. Tegen die tijd weten we ook zeker of de nieuwe MPV als Vignale-model beschikbaar komt, naast de Mondeo en nieuwe S-MAX.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review