Licht
De CT6 is de eerste auto van General Motors die gebruik maakt van het nieuwe achterwielaangedreven Omega platform. In dat platform is een hoop aluminium gebruikt en dat zorgt voor een gunstig gewicht. Zo moet de auto minimaal 1.678 kg gaan wegen. Daarmee is hij fors lichter dan veel van zijn Duitse rivalen.
Hij is 5,18 meter lang, 1,88 meter breed en 1,47 meter hoog. Belangrijker voor een auto in dit segment: hij heeft een wielbasis van net geen 311 cm.
406 pk
De CT6 komt met drie verschillende motoren. Een 2,0 liter viercilinder turbomotor met 270 pk, een 3,6 liter V6 met 340 pk en als topmotor krijgt hij een nieuwe 3,0 liter twinturbo V6 met 406 pk. De V6-en hebben ook standaard vierwielaandrijving. Allemaal worden ze gekoppeld aan een achttraps automaat, al zitten daar wel verschillen tussen. De 2.0 en de 3.6 krijgen namelijk de Hydra-Matic 8L45 en de nieuwe 3.0 de Hydra-Matic 8L90, die ook in de Corvette gebruikt wordt.
34 speakers
Cadillac stopt het nieuwe vlaggenschip ook vol met gadgets. Een greep hieruit: een 34 speaker audiosysteem van Bose, een scherm in de binnenspiegel, zodat je ongehinderd naar achteren moet kunnen kijken volgens Cadillac, een systeem dat de rit kan opnemen, zowel voor en achter en als hij geparkeerd staat zelfs 360 graden om de auto, night vision dat dieren en mensen kan herkennen aan hun lichaamswarmte en draadloos laden van telefoons.
Luxe
Zoals het hoort bij een grote Cadillac zit hij ook vol met leder en hout. De achterstoelen zijn verstelbaar en hebben een massagefunctie. Achterpassagiers hebben ook altijd hun eigen bedieningspaneel voor de airconditioning en optioneel hebben ze ook een eigen 10 inch (vergelijkbaar met iPad) scherm, waar ze ook hun eigen apparaten aan kunnen koppelen.
Eind 2015 moet hij in productie gaan voor de Amerikaanse markt. Begin 2016 moet vervolgens de productie voor andere werelddelen, waaronder Europa, van start gaan.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review