Verschillen
Audi won vorig jaar de 24 uur van Le Mans, met de vorige versie van deze R18. Hij heeft dezelfde naam, maar toch verschilt de auto enorm met zijn voorganger. Hij heeft grotere luchtinlaten gekregen, een nieuwe voorvleugel, andere wielkasten voor en een gewijzigde motorcover. Volgens Audi is hij nog aerodynamischer geworden. De R18 e-tron quattro heeft voortaan ook Audi's Laserlight voor grootlicht en daarnaast matrix LEDs in de nieuwe koplampen zitten.
Meer vermogen
Audi heeft de R18 e-tron quattro motorisch ook onder handen genomen. Hij heeft nu een 4,0 liter V6 dieselmotor met 558 pk die de achterwielen aandrijft en een elektromotor met 272 pk voor de voorwielen. Ook heeft hij een nieuw vliegwiel dat 17% meer energie kan opslaan dan eerst (nu 700 kilojoule). De dieselmotor is, door eisen van de FIA, ook 2,5% zuiniger per rondje dan eerst.
Chassis
De Audi R18 e-tron quattro weegt 870 kg. Er zijn twee varianten van de auto, die gebruikt worden afhankelijk van het circuit. Bij sommige circuits in het WEC seizoen is namelijk meer topsnelheid handig en anders weer meer downforce. Het chassis heeft Audi samen met Michelin ontwikkeld.
WEC
Op 27 maart verwachten we ook de andere auto's te zien die het op moeten gaan nemen tegen de Audi. Dan gaan de testdagen van het World Endurance Championship van start. Overigens werd Audi vorig jaar tweede in het WEC kampioenschap. De winst ging naar Toyota.