Cadillac CT6 voor 64 procent uit aluminium

Cadillac presenteert over twee weken op de New York Auto Show het nieuwe vlaggenschip, de CT6. Dat model moet voor een groot deel uit aluminium gebouwd gaan worden.

Stukje gewichtsbesparing

Volgens Cadillac wordt de structuur van de CT6 zo'n 100 kg lichter door het gebruik van 13 verschillende materialen in plaats van staal. Vierenzestig procent van de structuur wordt aluminium. Ook de bodypanelen worden van aluminium. Verder bestaat hij voor een groot deel uit hogesterktestaal. Het heeft allemaal te maken met gewichtsbesparing, want de CT6 moet volgens Cadillac-topman Johan De Nysschen zo licht mogelijk worden. Alles voor de prestaties.

Vlaggenschip

De CT6 moet hét topmodel van Cadillac worden, dat de strijd - vooral in de VS - aan moet gaan met auto's als de Mercedes-Benz S-Klasse en Audi A8. Cadillac zet in op veel technologische ontwikkelingen als een digitale binnenspiegel, maar ook op een hoog niveau van afwerking. Zo moet hij in het interieur 'zo stil zijn als een bankkluis'. Op 1 april verwachten we alle details, als de auto officieel onthuld wordt.


Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.