De Toyota Auris is rondom en ook binnenin aangepakt om weer op zijn best te scoren in het C-segment. Nieuw is daarom niet alleen zijn neus met (optionele) LED-koplampen, de achterlichten, twee nieuwe lakkleuren, het lichtmetaal of het setje bumpers, ook doet een opgewaardeerd motorpalet intrede.
Primeur
Een primeur voor het merk is de komst van de 1.2 Turbo met 116 pk/185 Nm, waarmee de Auris een verbruik van 4.6 l/100km scoort. In combinatie met de CVT-automaat gaat er nog een tiende van af. Voor dieselaars staat de 1.6 D-4D (104 gram) met 112 pk paraat, en verder blijven ook de 1.4 D-4D (89 gram) en 1.3 VVT-i leverbaar. De Auris Hybrid is nu nog zuiniger en scoort 3.5 l/100km en 79 gram CO2. Daardoor is de Auris Hybrid net zo zuinig als de Yaris Hybrid. Beide scoren 14% bijtelling vooral de Auris TS hybrid heeft daardoor het rijk alleen.
Meer veiligheid
Op alle uitvoeringen behalve de Auris Comfort zijn met de facelift ook Toyota Safety Sense veiligheidssystemen standaard. Denk daarbij aan Pre-Collision System, Lane Departure Alert, Auto High Beam en Road Sign Assist.
Luxer
In het interieur staat verder een nieuw 4.2 TFT kleurenscherm voor de boordcomputer klaar, ook is het instrumentarium sportiever uitgevoerd. Daarentegen gebruikt Toyota zachtere materialen voor het dashboard om de Auris hoger op de luxe-ladder te zetten. De opfriskuur is compleet met ander design van de ventilatieroosters, deurhendels en pookknop.
UPDATE:
Voordat we op 1 juni gaan rijden met de vernieuwde Toyota Auris heeft de importeur de prijzen bekend gemaakt. De Auris is er vanaf 18.950 euro of als Wagon a 20.250 euro. Voorzien van de nieuwe 1.2T biedt Toyota de Auris aan vanaf 23.795 euro, terwijl de Wagon 25.095 euro moet opbrengen. De Auris Hybrid met 14% bijtelling staat er vanaf 24.395 euro en die kost 26.695 euro als Wagon.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review