Een nieuwe uitlaat, de grotere turbo, het aangepaste luchtinlaattraject en een lossere toerenbegrenzer (van 6500 naar 6800 rpm) geeft de Clio RS geen 200 pk en 240 Nm, maar 220 pk en 260 Nm. In de overboostfunctie sleurt de hot hatch met nog eens 20 Nm extra. Welke positieve gevolgen dit heeft voor de prestaties is nog niet duidelijk. De bestaande Clio RS 200 sprint in 6.7 seconde naar 100 km/u.
Trophy-onderstel
Ondanks dat de technische ingrepen dus het vermogen slechts licht doen stijgen, is Renault ook met de besturing, transmissie, banden en interieur aan de slag gegaan. Zo is de besturing directer geworden en monteert Renault voortaan Michelin Pilot Super Sport banden. Het Trophy-onderstel is ook stugger dan de reguliere Clio RS 200 EDC en brengt de voorkant 20 mm en achterkant 10 mm dichter bij de grond. Als topmodel is verder voorzien in nieuwe sportstoelen met geintegreerde hoofdsteunen, terwijl de schakelpaddles sneller te bedienen zijn.
Snellere EDC
De EDC-automaat met dubbele koppeling schakelt zelf ook 40% sneller in de Normal en Sport-rijmodus. Die Sport-modus is daarnaast slimmer geworden om zich beter aan te kunnen passen aan je rijstijl. Het minst belangrijke van de Clio RS 220 Trophy EDC is de toevoeging van stop/start-techniek, al zorgt het voor een iets lagere CO2-uitstoot. In de Sport- en Race-modus is de brandstofbesparende hulp uitgeschakeld.
Renault brengt de Clio RS 220 Trophy EDC vanaf de zomer op de markt, en voor die tijd weten we ook wat hij moet gaan kosten.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review