Toeren maken
De nieuwe Mazda2 heeft alleen maar 1,5 liter viercilinders. Die varieren van 75 tot 115 pk. Vandaag reden we met de snelste en ook meteen de meest luxe, de GT-M. De 1,5 liter viercilinder is atmosferisch en dat betekent ouderwets toeren maken. De begrenzer komt erin bij 6.500 toeren en dat betekent dat je de fijn schakelende zesbak weer in een volgend verzet mag knallen. We zeggen knallen, want dat is het. De bak schakelt zo strak, dat je een grote neiging krijgt ermee te gaan spelen. Schakelen om het schakelen, al is het ook wel zaak om de auto op toeren te houden, wil hij lekker vlot zijn. Het verbruik aan het einde van de dag staat op 6,3 liter per 100 kilometer, met zeer sportief rijgedrag. Niet verkeerd.
Alle luxe
Onze GT-M is aangekleed als een Skylease GT, dat betekent dat werkelijk iedere optie op de auto zit. Denk aan een head-up display, een groot navigatiescherm, dodehoeksensoren en witte halflederen bekleding. Het ontbreekt je echt nergens aan. De Mazda2 voelt daardoor aan als een auto uit een duurder segment.
Sturen
Op de wegen rond Barcelona overtuigt de Mazda2 door zijn speelse wegligging en de strak schakelende bak. Bij stevig insturen en het gas abrupt loslaten, kun je een klein beetje spelen met de achterkant. Aan het eind van de eerste dag zijn wij dan ook behoorlijk positief onder de indruk van het nieuwe kleintje van Mazda.
Lees overmorgen het volledige verhaal over de nieuwe Mazda2!
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review