Historie herleeft met Ferrari 488 GTB

Ferrari schiet 458-opvolger af met V8-turbo.

Vandaag is weer rood. Ferrari knalt een nieuw nummer de wereld in: de 488 GTB. De opvolger van de 458 brult het uit met zijn 670 pk sterke V8 turbomotor.

Ferrari komt met een grote goednieuwsshow. De 488 GTB geeft de historie van een midden-achter gemonteerde V8 zoals de 308 GTB dat ook had een vervolg en vervangt tegelijkertijd de 458. Het hart van het nieuwe raspaard wordt gevormd door een 3.9 liter V8-turbo met 670 pk en 760 Nm. 

Scherp als een Ferrari moet zijn bedraagt de reactietijd op het gaspedaal slechts 0.8 seconde bij 2000 toeren. De alerte en krachtige achtcilinder zorgt er mede voor dat de 488 GTB in 8.3 seconden naar 200 km/u jaagt. Een rondje op het Fiorano-circuit legt de Italiaan af in 1:23 minuten, wat nog ietsje sneller is dan de exclusieve 458 Speciale A.

Sneller dan 458 A
De nog snellere tijd komt niet alleen op het conto van de V8, want Ferrari belooft ook 50% meer neerwaartse druk op het asfalt en een lagere luchtweerstand. Hiertoe maakt de 488 GTB ook gebruik van actieve aerodynamica in combinatie met een geblazen spoiler en gladde bodemplaat. Voor maximale grip kan de tractieregeling en het Side Slip Angle Control nog preciezer te werk.

Na zijn digitale debuut vandaag maakt de Ferrari 488 GTB zijn internationale live-debuut op de Autosalon van Genève in maart. 

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.