Lexus GS F ook aan atmosferische V8

De Lexus GS krijgt een sportief topmodel, de GS F. Waar zijn concurrenten het met turbo's of superchargers doen, krijgt de GS F een atmosferische V8. Net als in de RC F levert het 5,0 liter blok 477 pk en 527 Nm.

V8

De huidige Lexus GS was tot nu toe in Nederland alleen leverbaar als hybride, maar dit jaar komt daar de GS F bij. Hij krijgt de 5,0 liter V8 uit de RC F en ook het Torque Vectoring Differential (TVD), waarmee het buitenste wiel in bochten meer vermogen krijgt. De V8 zit gekoppeld aan ee 8-traps automaat, die ook zelf geschakeld kan worden. 

Twee gezichten

Volgens Lexus is de GS F zowel een kilometervreter als een bochtenridder. De carrosserie is stijver gemaakt en ook de ophanging is compleet nieuw. Hij moet dus comfortabel zijn op lange afstanden, maar ook vlak blijven liggen in bochten. Aan het exterieur is in ieder geval te zien dat het om een sportief topmodel gaat. Hij heeft, weer net als de RC F en de IS F ervoor, de uitlaatpijpen boven elkaar en de nodige spoilers. Het interieur is ook aangepast en heeft nu flinke sportstoelen. Hij weegt met 1830 kg iets meer dan zijn hybridebroers, ondanks dat de GS F geen groot accupakket heeft.

Op de autobeurs van Detroit wordt hij officieel onthuld. Tijdens ons bezoek aan de beurs verwachten we alle informatie te krijgen.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.