Tijdens de BMW Group Innovation Days 2014 trekt BMW het doek van de 3 Serie plug-in hybride. Nou ja, bijna dan, want de gepresenteerde auto is nog deels gecamoufleerd vanwege zijn gewijzigde look.
Viercilinder
Het hart van het 3 Serie plug-in hybride prototype wordt bepaald door de combinatie van een elektro- en viercilinder turbobenzinemotor, samen goed voor 245 pk en 400 Nm. Net als bij eerdere hybridemodellen van BMW verzorgt een vertrouwde automatische transmissie de overbrengingen, in dit geval de achttrapsvariant zoals we die in de BMW’s van vandaag treffen.
Koppeling navigatiesysteem
Het accupakket - dat nauwelijks bagageruimte snoept - heeft genoeg prik om de auto 35 kilometer volledig elektrisch te laten rijden, bij een maximale snelheid van 120 km/u. Deze score draagt bij aan het gemiddelde verbruik van 2.0l/100km en 50 gram CO2. Dankzij de Proactive Driving Assistant bepaalt het hybridebrein de energiestroom (benzine of elektriciteit) niet alleen op basis van de accucapaciteit, maar ook aan de hand van verkeersinformatie, snelheidsbeperkingen en routeprofiel. Een waardevolle koppeling met het navigatiesysteem om zo slim mogelijk met energie om te gaan.
'Ook waterstof heeft toekomst'
Naast het bekend maken van de 3 Serie plug-in hybride laten de Duitsers weten dat zowel auto’s met een verbrandingsmotor, elektrisch aangedreven modellen, plug-in hybrides én auto’s met een brandstofcel (waterstof) de toekomst bij BMW bepalen. Die laatste categorie staan bij het merk op de langere baan, dus verwacht niet binnen afzienbare tijd een waterstofauto van BMW in de showroom.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review