Volkswagen Golf HyMotion met brandstofcel wacht zijn beurt af

Volkswagen heeft sinds de introductie van de nieuwe Golf niet ontkend deze ook voor waterstof klaar te stomen. Na het inzetten van een testvloot met de Amerikaanse Passat ziet nu in Los Angeles de Golf Variant HyMotion met brandstofcel het licht.

De huidige generatie Golf is er op benzine, diesel en aardgas, maar ook als plug-in hybride en als volledig elektrisch model. De optie waterstof stond nog open en Volkswagen vult die mogelijkheid nu in met de Golf HyMotion, in Los Angeles gepresenteerd als Golf SportsWagon (Variant). Doel? Laten zien dat de Duitsers een waterstofauto in handen hebben, zodra de infrastructuur van waterstof en milieuvriendelijke productie van waterstof op orde is.

500 km actieradius
Als Golf HyMotion heeft vier koolstofvezel tanks waarin waterstof wordt opgeslagen. De waterstof wordt gebruikt om energie op te wekken voor de elektromotor, geleend van de e-Golf, die de voorwielen aandrijft. Om energie op te slaan bij het afremmen of extra energie af te geven bij volle acceleratie maakt Volkswagen gebruik van een lithium-ion accu. De brandstofcel-Golf snelt met 136 pk in 10 tellen naar 100 km/u en met volle tanks is een actieradius van bijna 500 kilometer mogelijk. 

Gezien het doel van de Golf HyMotion op dit moment verwachten we niet dat de auto op korte termijn in productie gaat.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.