De nieuwe i20 is langer, breder en lager dan zijn voorganger en kan in combinatie met een grotere wielbasis ook meer interieurruimte bieden. De bagageruimte is toegenomen tot 326 liter, wat bijna de ruimste is in zijn segment. Voor Nederland is de i20 in zeven verschillende kleuren leverbaar, waarbij de kleurstelling van het interieur van de carrosseriekleur afhangt. De smaken zijn antracietgrijs, cappuccinobruin of antracietgrijs.
Vooral vijfdeurs
Hyundai levert de i20 als drie- en vijfdeurs, maar het instapmodel i-Drive zonder airco wordt als alleen driedeurs geleverd en kost dan 13.995 euro. De vijfdeurs staat voor 14.495 euro te boek maar het meeste verwacht de importeur van de i-Drive Cool (dus met airco) voor 15.495 euro (vijfdeurs) of de i-Motion a 16.495 euro.
Uitvoeringen
Hoewel de i20 standaard is uitgerust met zes airbags, ESP, Hill Assist, elektrische ramen voor, bandenspanningsensoren, radio/cd en wordt geleverd met elektrisch bediende buitenspiegels (ook verwarmd), heeft het verwachte volumemodel ook zaken als LED-dagijrverlichting, bochtenverlichting, een met chroom omrande grille, Lane Departure Warning, stuurbediening, Bluetooth, cruise control, parkeersensoren achter een docking station voor de smartphone ten behoeve van bijvoorbeeld navigatie.
Pakketten
Wie meer luxe wenst kan de i-Motion verder aankleden met het Comfort- of Premium pakket. In dat eerste geval ben je voor 1000 euro meerprijs verblijd met climate control, een licht- en regensensor, automatisch dimmende binnenspiegel en elektrisch inklapbare buitenspiegels. Het Premium-pakket a raison de 3500 euro trakteert op 16 inch lichtmetaal in plaats van 15 inch wielen, privacy glass, LED-achterlichten, een panoramisch schuif-/kanteldak en speakers achter. Ook verdient deze uitvoering een verfraaid instrumentarium. Voor net geen 20 mille is de Hyundai I20 – die vanaf december bij de dealer staat - dan fully loaded.
Motoren
De i20 is standaard aangedreven door een verbeterde 1.25 liter benzinemotor met 75 pk. Vanaf de uitvoering i-Motion levert diezelfde viercilinder 84 pk. Beiden verbruiken 4.7 l/100km en stoten 109 gr/km CO2 uit. Een 1.1 CRDi diesel met 75 pk (uitstoot 86-103 gram) volgt iets later.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review