Sterke 1.6 i-DTEC en negentrapsautomaat voor vernieuwde Honda CR-V

Honda laat zich van zijn sterke kant zien: motoren. Vandaag komt de vernieuwde CR-V aan zet en die wordt naar wens voorzien van de nieuwe 1.6 i-DTEC dieselmotor met 160 pk en/of de negentrapsautomaat.

De CR-V heeft van de Japanners een kleine facelift gekregen, waarbij de neus is opgefrist en gebruikelijke zaken als de bumpers en (LED-)achterlichten een nieuw jasje hebben gekregen. Verrassend is de komst van de 1.6 i-DTEC dieselmotor, die tot nu 120 pk kon leveren maar in de vernieuwde CR-V tot 160 pk/350 Nm in staat is. Een record! Zijn CO2-uitstoot blijft beperkt tot onder de 130 g/km. Geen wonder dat deze zijn grote broer 2.2 i-DTEC kan gaan vervangen en met 4WD aan de bak gaat. De 120 pk variant heeft altijd 2WD en stoot 117 gram CO2 uit.

Nieuw in het CR-V gamma is verder een negentrapsautomaat. Deze wordt in ieder geval leverbaar op die nieuwe diesel, maar voor het Nederlandse leveringsprogramma moeten we nog even wachten.

Honda gaat (eindelijk) een drukke tijd tegemoet, want naast de CR-V ziet ook de nieuwe Jazz, Civic Type R, NSX en HR-V het licht. Die laatste kan rekenen op een 1.6 i-DTEC of nieuwe 1.5 VTEC-motor. Voor de Jazz staat een nieuwe 1.3 liter variant klaar.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.