Volkswagen Passat GTE met 7% bijtelling

Volkswagens' leasetopper in spe

Wat we met de Golf kunnen, moet ook lukken met de Passat, moet Volkswagen gedacht hebben. In navolging van de Golf GTE komt ook de Passat als GTE plug-in hybride te koop. Resultaat? Prima prestaties en slechts 7% bijtelling.

In grote lijnen is de aandrijflijn gelijk aan die in de Golf GTE. De verbrandingsmotor is 1.4 liter klein, levert 150 pk en 250 Nm. De elektromotor is wel iets krachtiger met 115 pk en 400 Nm. Goed voor een gezamenlijk vermogen van 215 pk. De Passat GTE beschikt over een DSG-transmissie en snelt in minder dan 8 seconden naar de 100 km/u. De top ligt op 220 km/u.

De elektrische actieradius bedraagt 50 kilometer en in combinatie met de 1.4 TSI hoeft er volgens zijn makers pas na 1.000 kilometer getankt te worden. De accu's bevinden zich onder de achterbank en hebben een capaciteit van 9,9 kWh, ook net weer iets meer dan in de plug-in hybride Golf. Opladen gaat in 4,5 uur via een regulier stopcontact en in 2,5 uur via een snellader.

Het verbruik bedraagt 2,0 l/100 km, wat neerkomt op 45 g/km CO2. Goed voor 7% bijtelling in 2015. Er zal vermoedelijk een ware run ontstaan op de GTE, want de auto komt zowel als sedan én variant pas het tweede kwartaal van 2015 beschikbaar. 

 

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.