De benzineversie heet GT 205 en heeft de beschikking over een 205 pk sterke versie van de 1.6 liter THP-turbobenzine. De GT 180 heeft een 2.0 liter BlueHDI-diesel in de neus met -jawel- 180 pk. De eerste wordt standaard gekoppeld aan een handbak, de diesel aan een zestrapsautomaat. Aan specificaties ontbreekt het nog enigszins, al wil Peugeot wel kwijt dat de GT 205 in 7,5 tel naar de 100 km/u accelereert en dat de GT 180 5,5 seconden nodig heeft voor de tussenacceleratie 80-120 km/u.
De meer gepeperde versies van de 308 staan iets sportiever in het leven, rolt op 18-inch wielen, en ligt voor 7 millimeter lager en achter 10 millimeter lager dan het ‘origineel’. Ook de remmen zijn vergroot. Voor het interieur past Peugeot veel alcantara toe in combinatie met rode stiksels. Meer details en wellicht ook de prijzen van de 308 GT 205 en 308 GT 180 worden tijdens de Autosalon van Parijs uit de doeken gedaan.
Update:
Peugeot heeft meer informatie over de 308 GT vrijgegeven. Het sportieve topmodel onderscheidt zich verder met LED-verlichting (óók dimlicht). Ook zijn beide varianten uitgerust met het Driver Sport Pack, waardoor de gasrespons softwarematig is aangescherpt, de besturing zwaarder is en de automaatvariant (diesel) op flippers aan het stuur en snellere schakelingen kan rekenen. Het motorgeluid is auditief aangescherpt. De boordcomputer biedt verder informatie over laaddruk, vermogen en koppel.
Dankzij 103 gram CO2 en een verbruik van 4.0 l/100 km voor de 180 pk/400 Nm sterke 308 GT BlueHDI komt de sportieve diesel in aanmerking voor 20% bijtelling bij de zakelijk rijder, in tegenstelling tot zijn geduchte concurrent Golf GTD. Benzinebroertje 1.6 THP met 205 pk/285 Nm scoort 130 gram en telt dus 25% bij. Prijzen zijn nog niet bekend.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review