Mercedes-Benz omarmt stalen zuigers in dieselmotoren personenwagens

Mercedes-Benz geeft een nieuwe kijk op de dieselmotor voor personenauto’s met de introductie van stalen zuigers. Deze vervangen de gebruikelijke aluminium exemplaren. In combinatie met een speciale coating op de cilinderwanden is de dieselmotor dan nog efficienter.

In 1936 introduceerde Mercedes-Benz als eerste onderneming wereldwijd een dieselaangedreven personenauto. Door de jaren heen hebben de Duitsers met veel verschillende motoren de toon krachtig en efficient kunnen zetten.

Vanaf september dit jaar maakt een nieuwe 350 BlueTEC V6 dieselmotor in de E-Klasse zijn opwachting met stalen zuigers. Deze wereldprimeur voor personenauto’s – diesels van bedrijfswagens hebben ze vaak al - is gericht op efficientie, want hiermee behalen de Duitsers 3% winst in het brandstofverbruik.

De nieuw ontwikkelde stalen zuigers van deze wederom 258 pk sterke diesel vervangen de aluminium exemplaren. Onder meer vanwege het iets lagere fortmaat ervan, zijn ze niet zwaarder. Tegelijkertijd past Mercedes-Benz een Nanoslide coating op de cilinderwanden toe. Samen met de lichte aluminium onderblokken is dat een nieuw recept voor maximale efficientie. Das Haus belooft een brandstofverbruik van 5,0 l/100 km voor de nieuwe E 350 BlueTEC.

Naar verwachting zullen de nieuwe stalen zuigers op korte termijn ook worden gebruikt in de viercilinder dieselmotoren van Mercedes-Benz.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.