De nieuwe Skoda Fabia wordt leverbaar met vier benzine- en drie dieselmotoren. Ze voldoen allemaal aan de nieuwe Euro6 emissienorm en zijn uitgerust met stop/start-techniek en een regeneratief remsysteem. De DSG-automaat is weer optioneel leverbaar.
Aan de basis staat de 1.0 MPI driecilindermotor met 60 pk, gevolgd door direct ingespoten TSI motoren met 1,2 liter inhoud. Deze viercilinder is maximaal 110 pk sterk. Daar tussenin vinden we een 90 pk sterke variant, en we kijken ook niet op als de 1.0 MPI er eveneens in een uitvoering met 75 pk is. Net als de bij broertje Polo van Volkswagen. Die driepitter zorgt er ook voor dat de nieuwe Fabia tot 65 kg lichter is dan voorheen en 980 kg weegt.
Het dieselaanbod bestaat uit drie motoren met een driecilinder 1.4 TDI met common-rail techniek. Deze nieuwe diesel is lichter dan zijn voorgangers met 1.2 liter of 1.6 liter inhoud en komt voor de dag met 75, 90 of 105 pk. De Fabia Greenline krijgt de 1.4 TDI met 75 pk en stoot slechts 82 gram CO2 uit. Voor zakelijk rijders betekent dat 14% bijtelling!
Voor de complete onthulling van de nieuwe Skoda Fabia is het aftellen naar de Autosalon van Parijs, die begin oktober de deuren opent.
UPDATE:
Inmiddels duiken er via Autohome nieuwe beelden op van een weinigverhullend prototype. Nu zien we dus al veel meer dan een schets en een koplamp....
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review