Vernieuwde Porsche Cayenne ook met 14% bijtelling

Voor het eerst ook als S-E Hybrid plug-in hybride

Hij zat eraan te komen, de facelift voor de Porsche Cayenne. Zoals te verwachten, heeft Porsche het design meer in lijn gebracht met de Macan. Voor het eerst is de Cayenne ook als S E-Hybrid te bestellen, een plug-in hybride die in de categorie van 14% bijtelling valt.

Porsche heeft het front van de Cayenne opnieuw getekend. Bi-xenon koplampen zijn voortaan standaard, inclusief vierpunts LED-dagrijverlichting. De Turbo is te herkennen aan de Full LED-koplampen. Ook de achterlichtunits zijn nieuw en zijn net als de dagrijverlichting vierledig opgebouwd. De uitlaatpijpen zijn voortaan geïntegreerd in de achterbumper en een automatisch te bedienen achterklep is voortaan standaard. Het interieur is nagenoeg ongewijzigd, alleen monteert Porsche een nieuw stuurwiel en hebben de zitplaatsen achterin optioneel een ventilatiefunctie.

Het motorengamma van de vernieuwde Cayenne omvat vijf versies. Nieuw is de Cayenne S-E Hybrid. Hij beschikt over een 3.0 liter V6-compressormotor en een 95 pk sterke elektromotor. Het systeemvermogen bedraagt 416 pk en het maximale koppel 590 Nm. Daarmee sprint-ie in 5,9 seconden van 0-100 km/u en haalt een top van 243 km/u. Het gemiddelde brandstofverbruik komt op 3,4 l/100 km. Dit komt overeen met een CO2-uitstoot van 79 g/km, goed voor 14% bijtelling bij zakelijk gebruik. De elektrische actieradius bedraagt 36 kilometer.

De Cayenne S verruilt de V8 voor een 3.6 liter V6-biturbomotor met 420 pk en 550 Nm koppel. Met standaard achttraps Tiptronic S-transmissie snelt deze versie in 5,5 seconden naar de 100 km/u. De top ligt op 259 km/u en het verbruik bedraagt 9,5 l/100 km (223 g/km CO2). De Cayenne Turbo beschikt over de 4.8 liter V8 met 520 pk en 750 Nm. De sprint van 0-100 km/u kan in 4,5 seconden, hij topt 279 km/u en verbruikt gemiddeld 11,2 l/100 km (261 g/km CO2).

Dieselen kan natuurlijk ook nog steeds. Porsche levert de Cayenne Diesel met 262 pk sterke 3.0 liter V6 (580 Nm) die een acceleratie van 0 tot 100 km/u in 7,3 seconden mogelijk maakt. Gemiddeld verstookt deze versie 6,6 l/100 km en noteert een CO2-uitstoot van 173 g/km. De Cayenne S Diesel heeft een 4.2 V8 aan boord met 385 pk en 850 Nm koppel. Goed voor een sprint in 5,4 tellen en een top van 252 km/u. Het verbruik tot slot: 8,0 l/100 km en 209 g/km CO2.

De vernieuwde Porsche Cayenne staat vanaf 11 oktober bij de dealers. De prijzen beginnen bij 84.500 euro voor de S-E Hybrid, 88.200 euro voor de Cayenne Diesel en 111.300 euro voor de Cayenne S. De S Diesel moet 116.500 euro opbrengen en de Turbo 175.400 euro.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.