Nieuwe motoren en tientraps DSG voor Volkswagen

En dat is....tien!

Op een technisch symposium in Wenen heeft Volkswagen details over nieuwe motoren en transmissies vrijgegeven. Zo kunnen we de langverwachte 1.0 TSI officieel in de Golf gaan verwachten, krijgt de nieuwe Passat een verse 2.0 TSI en staat 10-traps DSG op de agenda.

De nieuwe Passat die op de Autosalon van Parijs wordt gepresenteerd, kan uiteraard rekenen op vertrouwde TSI en TDI motoren. Maar Volkswagen grijpt ook die gelegenheid aan om nieuwe motoren te introduceren. Zo kan de volgende generatie rekenen op een 240 pk sterke variant van de 2.0 TSI motor. Eerder werd bekend dat de meest sportieve Golf zelfs een 400 pk sterke versie van de tweeliter krijgt. 

Aan de andere kant van het spectrum staat de 1.0 TSI, die in de Up GT Concept zijn debuut maakte en binnenkort in de vernieuwde Polo wordt geleverd. Zoals verwacht vindt die motor ook zijn weg naar de huidige Golf. Daarin levert de eenliter driecilinder 115 pk en 200 Nm. Op basis van de 1.0 TSI wordt ook een aardgasvariant ontwikkeld. Deze lepelt VW in de 'supermini car segment’, dus ze houden het klein.

In de race van automaten met zoveel mogelijk versnellingen hebben de Duitsers een tientrapsautomaat op de planning staan. Volkswagen presenteert de transmissie als automaat met dubbele koppeling (DSG), geschikt voor motoren met meer dan 500 Newtonmeter. Deze nieuwe DSG is dus ook voer voor de andere VAG-merken, zoals Bentley.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.