Tulpenrallye 2014: Verslag dag 1

De eerste dag van de Tulpenrallye zit er voor het AutoVandaag-team op. Hoe hebben ze de start ervaren en – niet onbelangrijk – heeft de Porsche 911 het zonder kleerscheuren er van af gebracht? Nou…

Tulpenrallye 2014 verslag van de eerste dag van het AutoVandaag team.
Oeps, een letter gemist.

Ondanks dat de 911 is verhoogd aan de achterzijde, blijft slecht wegdek een obstakel. De vorige eigenaar heeft de voorkant verlaagd en dat is niet zo eenvoudig terug te draaien. Een uitdaging voor de bestuurder en de ophanging van de auto. Bij controles vormt de rechter zijruit een probleempje; het mechanisme heeft het begeven waardoor de ruit naar beneden is gezakt en niet meer omhoog wilde. Bas Autoservice heeft er voor gezorgd dat de ruit in ieder geval weer op de plek zit waar hij hoort, maar openen of sluiten is er niet meer bij. Dan maar het portier open en even uitstappen. Ohja, en we zijn een koplampglas verloren, daar moeten we natuurlijk wel iets op vinden.

Het navigeren in de uitdagende Alpenroute van de Tulpenrallye is een opgave, maar het kwam vandaag vooral op stuurmanskunsten aan (hairpins!). Ondanks dat er één keer verkeerd is gereden op de eerste dag, wist het team de tijd in te halen. Met dank aan de 2.7 RS motor in de 911 maken 200 pk heel wat seconden goed. Dat hij dan elke vijf kilometer een liter brandstof vraagt, moeten we maar snel vergeten.